Pavavalung Etan'ın bu eseri, meydan zemin sanatı, otopark korkuluk güzelleştirmesi, ziyaretçi merkezinin her iki tarafındaki sütunlar ve dış güzelleştirme olmak üzere dört bölüme ayrılabilir. Bu unsurlar, kültürel ve yaşamsal aidiyeti göstermek üzere katmanlar halinde üst üste gelmiş ve konsantrik bir daire etrafına sarılmıştır. Sanatçı, eserlerine ruhani bir kutsama ve teşvik dönüştürmeye çalıştı, bunu da ana fikir olarak alan çevre ve eser arasındaki diyalogu kullanarak yaptı.
Eser, orijinal taşın bakır, paslanmaz çelik, tuğla vb. ile birleştirilmesiyle oluşturuldu. Bu malzemeler, dayanıklı eserler yaratmak ve malzemeleri ayarlamak için temel olarak kullanıldı. Daha sonra PC kaplamasının alt katmanı, zeminde totem desenleri olarak paslanmaz çelik ve pirinçle monte edildi. Ardından, zemine farklı elementler ve renklerde taşlar kakıldı ve böylece topluluğu bir araya getiren samimi bir görsel sanat eseri yaratıldı.
Tasarımın toplam alanı yaklaşık 16 metrekaredir. Bu alan, kakmalı totemlerle süslenmiş meydanın dairesel zeminini, Turizm Hizmet Merkezi'nin karşısındaki otoparkta ahşap, taş ve demirden yaratıcı bir kaplama korkuluğunu ve Turist Hizmet Merkezi'nin girişindeki iki sütunu içerir. Bu unsurlar, mekansal güzelleştirme ve zemin sanat eseri olarak hizmet eder.
2009 yılının Ağustos ayında, Tayvan büyük bir felaket yaşadı. 681 kişi hayatını kaybetti ve 18 kişi kayboldu. Bu acı ve üzüntüyü yaşayan üç farklı kabile, Rinari'de, Majia kasabasında, Pingtung ilçesinde bir ev inşa etmek için birleşti. Tasarımcılar, kabile üyelerinin birbirlerini anlamalarına, birbirlerini desteklemelerine ve acıyı birlikte aşmalarına yardımcı olmak için Paiwan kabilesinin kültürünü kullanarak iç ısıtan kamusal sanat eserleri yarattılar.
Çalışmanın geliştirilmesi sırasında, Rinari kabilesinin ve yerli halkın tüm kültürü, gelenekleri, mitleri ve totemleri başlangıç noktası olarak kullanıldı. Bu nedenle, totemleri incelemek ve rafine etmek oldukça zaman aldı. Süreç boyunca birçok zorluk ve problemle karşılaşıldı, ancak bunların hepsi aşıldı ve "Daire, Köken, Kaynak" totemi tamamlanabildi.
"Daire, Köken, Kaynak" eserindeki konsantrik daire, totem kavramının dört unsurunu kapsar ve kültürel ve yaşamsal imgelemi enjekte eder. Kültürel düşünce aracılığıyla, denizin mavisi, dağların yeşili ve güneşin altın turuncusu, kabile üyelerinin ve ziyaretçilerin gelip gittiği kamusal alanda iç içe geçer. Aynı kökene sahip olanlar, gelecekte aile üyeleri olacak ve törende anıları paylaşacaklardır.
Bu tasarım, 2022'de A' Peyzaj Planlama ve Bahçe Tasarımı Ödülü'nde Demir ödülünü kazandı. Demir A' Tasarım Ödülü, iyi tasarlanmış, pratik ve yenilikçi yaratıcılıklara verilir. Endüstriyel ve profesyonel gereksinimleri karşıladıkları, endüstri en iyi uygulamalarını ve yetkin teknik özellikleri entegre ettikleri için saygı görürler. Onlar, tatmin ve olumlu duygular sağlarlar, daha iyi bir dünya yaratmaya katkıda bulunurlar.
Proje Tasarımcıları: Maolin National Scenic Area
Görsel Kredileri: Maolin National Scenic Area Administration, Tourism Bureau, MOTC.
Proje Ekibi Üyeleri: Ethan Pavavalung
Proje Adı: Circle Origin Source
Proje Müşterisi: Maolin National Scenic Area